Frittata

Frittata har ikke så mye julestemning over seg, foruten et par juleservietter 🙂  Men nå fikk jeg virkelig lyst på sunn og god mat uten noen juleassosiasjoner rundt seg. Hva er vel ikke bedre enn frittata da? Smakfull sunnhet som du kan tilføre det du vil av grønnsaker og smaker.

Frittata
Frittata

Jeg brukte kakeformen denne gangen, kun av estetiske grunner 😉 Deretter brukte jeg det jeg hadde av grønnsaksrester fra kjøleskapet. Det er så takknemlig med denne retten, uansett hva du har i den så smaker det godt.

Mengden av de ulike ingrediensene er på slump. Når du lager frittata er det bare å fylle opp formen til den er full.

Ingredienser
  • ca 12 stk egg – til formen er passe full
  • et halvt blomkål hode
  • et halvt brokkoli hode
  • en løk
  • en paprika
  •  to never spinat
  • Bacon – stekes før du har de i formen
  • Ost

Stekes i stekeovnen 200 grader i ca 45 minutter, avhengig av hvor høy formen din er. Bruk en av de nederste hyllene så den ikke blir brent på toppen før den er gjennomstekt.

Frittata – sunt, enkelt og godt 🙂

Frittata er en super middag og den passer også så godt som lunsj eller frokost dagen etter. Jeg lager en stor porsjon som jeg har til mange måltider etterpå.

Ingrediensene i en frittata kan være så uendelig mye. Hva er din favoritt? Jeg vil gjerne utfordre min tradisjonelle variant med noe helt nytt og spennende. Send meg en kommentar med dine favoritt ingredienser – jeg gleder meg til å høre 🙂

LIKER DU DET DU SER? FØLG MEG GJERNE PÅ FACEBOOK OG INSTAGRAM. VI SES DER DA 🙂