Grønnkål chips

Grønnkål chips – jeg vet ikke om noe sunnere snacks enn dette. Kjempegodt å spise som det er eller ha det som tilbehør til middag. Jeg digger grønnkål chips og lager det ofte, denne må du bare prøve 🙂

Grønnkål er den mest vitaminrike kålsorten og inneholder både jern, C-vitamin og lutein. Den er litt seig å spise naturell, så jeg foretrekker å ha den i varme gryter eller steke den som her.

Grønnkål chips - den sunneste chipsen på jord :-)
Grønnkål chips – den sunneste chipsen på jord 🙂
Ingredienser
  • 200 gr grønnkål
  • ca 1 ss kokosolje (eventuelt annen olje)
  • Salt og pepper
Fremgangsmåte
  1. Først skjærer du bort den grove delen av stilken på grønnkålen.
      
  2. Et stekebrett med bakepapir pensles med smeltet kokosolje og strø over godt med salt og pepper. Du kan bruke annen olje her, men kokosoljen med sin søte smak balanserer fint den bitre smaken som ofte er i grønnsaker, så jeg anbefale at du helst bruker kokosolje.
  3. Hver bit med grønnkål gnis, snus og blandes godt i olje, salt og pepper.
  4. Stek grønnkål chipsen på varmluft 180 grader i ca 10 minutter.
  5. Avkjøl noen minutter

Tadaaaa – lørdagssnacks’en er klar til å spises med verdens beste samvittighet 🙂

TIPS – Jeg likere også å ha grønnkål chips til middag. For eksempel smakte deg godt til en enkel squash-spagetti rett.

Squash spagetti servert med grønnkål chips
Squash spagetti servert med grønnkål chips
LIKER DU DET DU SER? FØLG MEG GJERNE PÅ FACEBOOK OG INSTAGRAM. VI SES DER DA 🙂