Hjemmelagd brød på 1-2-3

Hjemmelagd brød på 1-2-3 – perfekt for de hektiske dagene nå før jul. Vi har vel ikke tid til å gjøre mer enn vi må, så da er de kjappe løsningene veldig velkomne.

Lavkarbo brød

I går lagde jeg dette brødet, og det smakte veldig bra og holdt seg ferskt i flere dager. Det er ikke så stort, og det er egentlig en fordel fordi du har spist det opp før det blir tørt og kjedelig.

Spiser du lite karbohydrater, har glutenintoleranse eller diabetes, eller bare er generelt opptatt av et sunt kosthold? Med denne brødmiksen kan du bake ditt eget lavkarbobrød helt uten gluten, melk og gjær.

En skive av brødet har kun 1 gram karbohydrat og 58 kalorier, men hele 8,5 gram kostfiber. Dette er 36% mindre kalorier, 94% mindre karbohydrater og over 4 ganger så mye fiber som i vanlig grovbrød. Det høye fiberinnholdet gjør at brødet holder deg mett lenge.

Lavkarbo brød med solsikkefrø og gresskarkjerner

Jeg snakker altså om denne brødmiksen:

Når du kjøper denne pakken, følger det med en liten form du kan bruke. Bland melblandingen med vann, ha deigen i formen og stek – sim sala bim og du har ferskt brød til frokost eller lunsj 🙂

Denne ferdigpakken kan du kjøpe HER.

I nettbutikken X-Life kan du også kjøpe pakker på 1 kg med denne brødmiksen. Det blir vesentlig billigere enn om du kjøper en og en pakke. Her er link til brødmiksen på 1 kg.

Frokosten er klar – med rykende ferskt brød
Ingenting slår ferskt nystekt brød til frokost :-)
Ingenting slår ferskt nystekt brød til frokost 🙂
LIKER DU DET DU SER? FØLG MEG GJERNE PÅ FACEBOOK OG INSTAGRAM. VI SES DER DA 🙂